March 17, 2009

sahabat................

SAHABAT

Susah Ke nak dapatkan seorg sahabat yg baik??????
yg sanggup bersusah payah
yg suka duka bersama....
yg faham perangai buruk kita....
susah kan.....
memang susah....
sebab kita manusia..
tak dapat nak penuhi semua kehendak org...

kdg2....kita bkn sengaja hendak bermuka2...
tp...dek krn nak jaga hati...kita buat....
salah kah???
memang salah...
tp mcmana nak buat????????
org hanya tau cakap....

betulke....
betul ke..takde istilah kawan dalam dunia ni...
yg ada kesempatan kepentingan keegoan....
yg ada...cemburu...iri hati...hasad dengki....
betul ke??????

sampai hari ini...
sampai saat ini...
aku still cari....erti sahabat...

kadang2...bila kita sayang seseorg...
ataupun cuba menyayangi seseorng....
org tu tak kesah kan kita,,,,
dis is nature or what???????????????

hargailah dia...
kerana...esok lusa...
belum tentu kita dapat seorg sahabat spt dia...

p/s; sampai hari ini...saat ini.... takde langsung perkataan maaf dr mulut sahabat......hanya kerana keegoan... jgn mendabik dada...merasakan diri begitu hebat... jgn smpai kena buku dgn ruas.. jgn sampai terhantuk baru nak terngadah.... semua sudah terlmbt...kerana yg tau....hanya AKU....yg takkan lupa....juga AKU.... tp aku takkan lupakan dia coz dia dah jd sbhgn dr kenangan hidup ak.......yg pernah bantu aku saat susah....walaupun sekejap....

p/s; ak bekorban apa je untuk dia....apa shj....ak jujur dgn dia....ak sayang dia.....tp.....aku tak blh utk paksa dia....utk syg, jujur, n bekorban utk ak....apa yg ak blh buat skrg....cuba utk jauhkan diri dr dia....

kenapa aku jadi kejam! kenapa aku jadi gila! sebab dia! sbb dia tak pernah tahu apa rasa hati aku selama ni!! dia tau tp tak pernah amik peduli apa yg aku rasa!!

LIFE IS CRUEL!!!!!!!!!!!!!!!!(man ajar)

No comments:

Post a Comment