March 18, 2009

HADIS


RENUNGAN BERSAMA

aku tak ingt sangt fully story pasal hadis ni...but,, i realy remembered da main point of dis hadis... juz want 2 share with all my fren... Satu hadis mengatakan...pd zaman Rasulullah s.a.w, ada seorg sahabat bertanya kepada baginda, bagaimana ada seorg hamba ini dapat masuk ke syurga sedangkan aku jarang melihat amal kebajikan yg dia buat..... lalu baginda menjawab.... dia ada satu amalan....yg mana di lakukan selepas besolat...
APA DIA????!!!!
hanya satu.....
setiap kali selepas bersolat....dia akan berdoa kpd ALLAH s.w.t...

"Ya Allah, kau ampunkanlah dosa musuh2 ku, dosa org2 yg menyakitiku, dosa org2 yg berbuat jahat kepadaku, dosa org2 yg mmberi penghinaan kpdku......"
Walluhualam.....aku mmg tak ingt full story...tp aku harap aku dapt share dgn korunk MAIN POINT cerita di atas...segala kesilapan @ kekurangan amatlah di kesali

No comments:

Post a Comment